FAQ

Ofte stillede spørgsmål

(FAQ)

​Hvad koster en tur med URBAN Go?

Fordi vi har markedets mest avancerede app, som holder styr på bilernes placering og foretager alt afregning automatisk, sparer vi penge på tomkørsel og administration. Derfor vil du opleve at en almindelig tur på mellem 5 og 15 kilometer typisk er 20-40% billigere end med andre transportører.

 

Kan man se prisen og ventetiden inden man bestiller?

Ja, når du har indtastet din afhentnings- og afsætningsadresse beregner appen lynhurtigt en estimeret pris og fortæller hvor mange minutter væk den nærmeste bil er. Det står med grå skrift lige over den grønne "Bestil" knap.

 

Kan man afbestille en bil hvis man fortryder?

Ja, selvfølgelig. Du trykker blot "afvis" i appen. Da chaufføren allerede på det tidspunkt vil være på vej til dig, trækkes turens startgebyr på 29 kroner inkl. moms.

 

Hvad sker der hvis jeg ikke møder op til min bestilte tur?

Chaufførerne venter 5 minutter på den bestilte afhentningsadresse. Hvis kunden ikke møder op, lukkes turen og der trækkes et gebyr på 29 kroner for den forgæves fremkørsel

 

Hvorfor står der et andet beløb på min bankkonto end turens pris?

Når du bestiller en tur med URBAN Go, forhåndsreserverer appen et beløb på din konto (for at sikre chaufførens betaling). Efter turens afslutning beregnes den endelige pris, og vi frigiver straks reservationen. Afhængig af din bank og korttype, kan der gå op til 2 bankdage inden du kan se det på kontoen.

 

Så hvis du undrer dig over at der ser ud til at være trukket et andet beløb end turen kostede, så vent 2 bankdage, så 'stemmer kassen'.

 

Hvis du har bestilt og afbestilt en tur, trækkes afbestillingsgebyret på 29 kroner og reservationen frigives også straks. Også her kan der også gå op til 2 bankdage inden du kan se det på kontoen.

 

Kører I med fragt eller personer?

Vi er et 100% danskejet fragt- og kurérfirma først og fremmest. Du har ret men ikke pligt til at oplyse hvad du skal have fragtet. Hvis du ønsker at køre med, er du meget velkommen. De fleste af bilerne har 3 (SMALL) eller 4 (LARGE) passagersæder. Når du bestiller turen i appen, kan du se hvor mange passagersæder bilen har. Mange af bilerne (kategori BIL MED CYKELSTATIV i appen) har også cykelstativ der kan tage op til 2 cykler ad gangen.

 

 

Hvilke biltyper findes der?

Almindelige personvogne, stationscars, SUV, varevogne, liftbiler, el-varebiler og endog et par Teslaer. Du vælger biltype i appen når du bestiller din bil.

 

Kan jeg få min cykel med?

Selvfølgelig! Bestil en BIL MED CYKELSTATIV i appen. Disse biler har et cykelstativ som kan tage op til 2 cykler.

 

Hvad hvis turen går via en færge eller en bro med afgift?

Hvis din tur medfører en tur med færge eller krydser en bro med betalingsafgift, vil du efterfølgende blive opkrævet tur/retur udgiften seperat, i henhold til færgens/broens officielle prisliste.

 

Hvorfor bliver man bedt om at give chaufføren karakter?

Ganske enkelt fordi vil ønsker af at give god service til vore kunder. For chaufførerne går der sport i at holde en høj rating, gennem at komme hurtigt frem til opgaven, i en ren og pæn bil og med et smil på læben. Hos flere chauffører kan du opleve at blive budt på kildevand og guf.

 

Hvorfor kommer en URBAN Go bil hurtigere frem end andre?

Når du booker en bil, går turen altid til den nærmeste bil. Vores chauffører kan i deres app se hvor kollegerne befinder sig, og dermed placere sig så der altid er en optimal afstand mellem bilerne og dermed en bedre dækning.

 

Hvem er chaufførerne?

Vi er typisk iværksættere, studerende, familiefædre og -mødre, unge og ældre. Fælles for os alle er, at vi gerne vil tjene lidt ekstra til ferien og studierne, eller blot forbedre vores privatøkonomi. Et andet fælles træk er, at vi som regel er i godt humør, fordi vi ikke sidder længere bag rattet end vi har lyst til.​

 

Har chaufførerne gode vilkår?

Langt de fleste URBAN Go chauffører ønsker ikke et job med faste arbejdstider, men derimod en mere fleksibel beskæftigelse med større råderet over egen tid. En af vore kolleger har udtalt: 'Jeg tjener det halve af hvad jeg gjorde i mit gamle job, men jeg er dobbelt så glad nu hvor jeg selv bestemmer mine arbejdstider'.

 

Hvordan med skat og moms?

Samtlige ture er registreret elektronisk i vores app. Der kan ikke betales med kontanter. URBAN Go betaler både 25% moms af kørslen og indbetaler via et anerkendt dansk revisionsselskab indkomstskat, ATP og feriepenge af chaufførernes indtjening. Herudover har alle private chauffører betalt op til 180% registreringsafgift på deres biler.​ Så - ja - URBAN Go bidrager (mere end de fleste) til den danske velfærd.

Hvem er vi?

 

URBAN Go ApS er et 100% danskejet anpartsselskab der tilbyder transportservice i hele Storkøbenhavn, og fra August 2018 også på resten af Sjælland

 

Vores primære formål er fragt- og kurérservice, og du er mere end velkommen til at køre med når du har en fragtgenstand med i bilen. Mange af vores biler har plads til både 3 og 4 passagerer. Se bilkategorierne her.

 

Copyright © All Rights Reserved